Radicale innovatie



WEconomy hoofdstuk 5: Radicale duurzame innovatie. Hoe fundamentele vernieuwing
ontstaat in en tussen organisaties - Michel van Pijkeren, Guido Braam en Marijke Gijsbers

5.1. Groeiende noodzaak voor fundamentele vernieuwing
5.2 Radicale vernieuwing vergt meer dan technisch innovatievermogen alleen
5.3 De resultaten
5.4 Conclusies

Guido Braam (1977) is ondernemer, Bourgondiƫr, echtgenoot, vader, presentator en partner bij het onafhankelijke adviesbureau Kirkman Company. Na zijn HEAO-studie is Guido gestart met zijn eigen onderneming. Hoewel zijn bedrijf snel groeide miste Guido de inhoudelijke uitdaging. De studie bedrijfskunde bracht hem veel nieuwe inspiratie, waardoor hij zijn bedrijf uiteindelijk verkocht toen hij de overstap maakte naar Kirkman Company. Hij is bij Kirkman Company gestart als adviseur in 2002 na zijn afstudeeropdracht bij Kirkman, waarmee hij zijn studie bedrijfskunde aan de Erasmus Universiteit van Rotterdam heeft afgerond. Guido is de (mede)auteur van het boek 'Verkoop je HR!' en van een groot aantal publicaties in dag- en vakbladen.

Binnen Kirkman Company kan Guido zijn twee grote wensen te combineren: Ondernemen en inhoudelijke ontwikkeling. De afgelopen 10 jaren heeft Guido het voorrecht gehad een nieuw bedrijfsonderdeel te starten en te laten floreren, nieuwe methodes en technieken met collega's te co-creƫren, maar bovenal veel mensen en organisaties te leren kennen in alle sectoren en bij bijna alle beursgenoteerde bedrijven.